Magyar Fotográfiai Múzeum
Cím:
Kecskemét, Katona József tér 12.
6001 Kecskemét, Pf.: 446
Igazgató: Baki Péter PhD
Telefon: +36-20/263-26-32
E-mail: fotomuzeum [at] fotomuzeum [dot] hu
Látogatható:
Kedd – Szombat, 12-17 óráig,
kivéve munkaszüneti és ünnepnapokon.
Jegyárak:
A Magyar Fotográfiai Múzeum ingyenesen látogatható
A kutatószolgálat előzetes bejelentkezés alapján vehető igénybe szerdánként 10:30 és 16:00 óra között. Kérjük, a kutatási kérelmét és koncepciót két héttel a tervezett időpont előtt írásban jelezze a fotomuzeum__kukac__fotomuzeum__pont__hu e-mail címen.
Átmeneti változás a kutatószolgálatban:
A múzeum gyűjteménye részlegesen kutatható a megváltozott raktározási lehetőségeink miatt.
Köszönjük megértésüket!
Magyar Fotográfiai Alapítvány
Adószám: 19654803-1-03
Tanulmányok
- Szerző
- Cím
- Év
- Rövid tartalom
- Baki Péter
- Féner Tamás
- 2014
- Baki Péter
- A Vasárnapi Újság és a fotográfia kapcsolata
- 2005
A magyarországi fotókultúra iránt érdeklődők kevés olyan tanulmányt vehetnek kezükbe, melyek vizsgálatával a korai sajtófotó elterjedését, technikai sajátosságait vagy akár a kor fotográfiához való viszonyát részletesen megismerhetnék. Ha mindezt egy újságon szeretnénk végigkövetni, akkor a legalkalmasabb orgánum az 1854-től 1921-ig megjelenő Vasárnapi Újság lehet. Szinte egyetlen fotótörténeti könyv vagy tanulmány, amely e korszakkal foglalkozik, nem nélkülözheti a lapban található tényeket. Már a lap kiadásának tekintélyes időtartama és a lapban képeket közreadó fotográfusok személye is figyelemre méltó. Balogh Rudolf és Klösz György mellett, Ellinger Ede, Koller Károly, Strelisky Sándor, majd Jelfy Gyula képeivel is találkozhatunk. Ugyanakkor megtalálhatjuk a kor fotográfiai találmányait, hirdetéseit, valamint kritikáit. Így a lap fennállásának 67 esztendeje alatt végigkísérhetjük a fotográfia sajtóbeli elterjedését egészen a háborús riportokig.
- Baki Péter
- A Vasárnapi Újság metsző, rajzolói és fényképészei
- 2005
- Baki Péter
- A Vasárnapi Újság névrepertóriuma
- 2005
- Baki Péter
- A Vasárnapi Újságban megjelent fotográfiai cikkek
- 2005
- Baki Péter
- A Photo Club története
- 2002
Egy szakma fejlettségét és belső állapotát hűen tükrözi, hogy milyen szervezetei és milyen érdekérvényesítő lehetőségei vannak. S persze, hogy mennyire törődik múltjával. A fényképész szakmából Veress Ferenc fogalmazta meg nyomtatásban elsőként, hogy ennek a szakmának is szüksége lenne egyesületre, ipariskolára és már egy mai fotógaléria működési elvét is felvázolta.
- Baki Péter
- Honty Tibor életrajza
- 2002
Honty Tibor (1907―1968) nevét hazánkban szinte csak a fotótörténészek ismerik, de nekik is kevés adatuk van róla. Amerikában gyűjtik képeit, Csehországban pedig albumokat adtak ki felvételeivel. Műveivel hazánkban a Magyar Fotográfiai Múzeum által 1999-ben rendezett retrospektív kiállítás alkalmával ismerkedhettek meg az érdeklődők.
- Baki Péter
- Dobrányi Géza életrajza
- 2001
Dobrányi Géza 1921. március 1-én született Egerben. Édesapja Eger város főbírája volt. Három fia közül Géza volt a legidősebb, később Zoltán a tanári, László szintén a mérnöki pályát választotta. Dobrányi Géza fényképezéssel már ifjú éveiben is foglalatoskodott, 1937-ben, a cserkészéletet bemutató felvételeivel el is nyerte a Magyar Cserkészszövetség pályadíját. Középkorúként pedig általában tájképeket készített Leica, illetve élete utolsó harmadában Nikon F2 típusú fényképezőgépével.
- Baki Péter
- Cikkek a Photo Clubról
- 2000
- Dušan Škvarna
- Irena Blühová története
- 2009
Szlovákia, még ha Közép-Európa szívében fekszik is, a század elején az európai történéseknek csak a szélén helyezkedett el, "csak hullámai érték el, melyek más partoktól verődtek vissza". Csak az Osztrák-Magyar Monarchia bukása, és Csehszlovákia megalakulása után kezdte megismerni a modernebb életmódot.
Irena Blühová ahhoz a generációhoz tartozott, melyet a hagyomány és modernitás egyaránt formált, az előbbi gyermekkorában, míg az utóbbi felnőtté válásának idején. A háromnyelvű neveltetés, szerteágazó rokonság és a sok barát tette lehetővé számára a közép-európai kultúrközpontokkal való kapcsolatot.
fordította: Dr. Szabó Orsolya
- Király Judit
- MAURER DÓRA KÉPZİMŐVÉSZETI SZAKKÖRE A SZÉPMŐVÉSZETI MÚZEUMBAN (Szépmővészeti Múzeum, Budapest, 1981–1983)
- 2011
A szakkör története
A Szépművészeti Múzeum 1981 őszén – Maurer Dóra kezdeményezésére – képzőművészeti szakkört indított középiskolások számára.[1] A szakkört az első évben 8-10 résztvevő látogatta, majd a tanév végén (1982 márciusa körül) az addigi tagoknál idősebb, 17-18 éves középiskolások kapcsolódtak be a kör tevékenységébe.[2] A második tanévben a fiatalabbak egy-két kivételtől eltekintve elmaradtak, az idősebbekhez pedig alkalomszerűen osztálytársaik csatlakoztak. A foglalkozásokra hetente egy alkalommal, vasárnap délutánonként a Szépművészeti Múzeum előadótermében (1981/1982), illetve változó külső helyszíneken (1982/1983) került sor.
A Maurer által a későbbiekben szak-közi-körnek nevezett szakkör középpontjában a fény segítségével való képrögzítés (fotogramkészítés, fényképezés (1981/1982) és filmkészítés (1982/1983)) állt. A médium megváltozása által a feladat-végrehajtás jellege is módosult: az első tanév csoportos, közösen végrehajtott gyakorlatai után a második évben az egyénileg (párokban) végrehajtott feladatok domináltak. Az első évben a fotogramokat, fényképeket a szakköri tagok maguk hívták elő (a szakkör keretében), míg a második évben a filmek előhívását már nem ők végezték. Az első esetben az eredmény azonnal láthatóvá vált, ami kérdések felvetésére, új ötletek kitalálására, esetleg korrigálásra ösztönözhette a résztvevőket; a második esetben az eredmény nem azonnal, hanem csak a szakkör után egy héttel vált láthatóvá, ezáltal „a munka absztraktabbá, lassúbbá vált”.[3]
1983 nyarán megszűnt a szakkör, amit Maurer Dóra saját kiállítási tevékenységével indokolt.[4]
...
- Perenyei Monika
- A jó pásztor. Bálint Endre kései fotómontázsaihoz
- 2014
- Tóth Balázs Zoltán
- Beszámoló az Állagvédelmi pályázat megvalósításáról
- 2011
Beszámoló az Állagvédelemre, preparálásra, konzerválásra, restaurálásra, műtárgyvédelmi szempontból indokolt, egyedi műtárgymásolásra, valamint a pályázatban megjelölt tevékenységhez szorosan kapcsolódó, a műtárgyak védelmét, biztonságos és korszerű tárolását segítő eszközök, anyagok beszerzésére. Altéma kódszáma: 231. NKA pályázat megvalósításáról.
A Magyar Fotográfiai Múzeum, hála a Nemzeti Kulturális Alap pályázatán való sikeres szereplésnek, 2011 nyarán biztosítani tudta, új eszközök beszerzésével, és a sikeres restaurátori beavatkozással, a megfelelő körülményeket a károkat szenvedett és restaurált, valamint az összes többi nitrát negatívja számára.